Asiakaspalvelu puh. 010 20 80 800 / info@naviter.fi. Huom. Minimitilaus 24€.
Asiakaspalvelu puh. 010 20 80 800 / info@naviter.fi. Huom. Minimitilaus 24€.

Sopimusehdot

Naviter Oy:n sopimusehdot 01.01.2020

Tämä on Naviter Oy:n (y-tunnus 2397132-8) ja jälleenmyyjän välinen sopimus, joka pitää sisällään myös tilaus-, toimitus- ja maksuehdot sekä ohjeet reklamaatioihin. Hyväksyt nämä ehdot tilaamalla verkkokaupastamme, sähköpostilla tai puhelimitse. Pidätämme oikeuden muuttaa näitä ehtoja koska tahansa ilman erillistä ilmoitusta.

1. YLEISET EHDOT

Tämä on Naviter Oy:n ylläpitämä markkinapaikka, jossa hyödykkeiden myyjänä on Naviter Oy, Helsinki (y-tunnus 2397132-8) tai tuoteselosteessa erikseen mainittu kolmas osapuoli. Seuraavia sopimusehtoja sovelletaan Naviter Oy:n ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa.

Naviter Oy pidättää oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ilmenevät Naviter Oy:n verkkokaupassa. Laissa tapahtuvat muutokset astuvat voimaan heti sellaisenaan ellei laissa ole toisin määrätty.

Naviter Oy ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Naviter Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella ja jota Naviter Oy ei kohtuudella voi voittaa. Naviter Oy on velvollinen ilmoittamaan Asiakkaalle niin pian kuin se on mahdollista sitä kohdanneesta ylivoimaisesta esteestä.

2. ASIAKAS

Naviter Oy myy tuotteita ja palveluita jälleenmyyjinä toimiville yritys-, julkishallinto- ja yhteisöasiakkaille (jäljempänä yritysasiakas), jotka hankkivat kauppatavaran ammatilliseen käyttöön. Myymme myös alaa opiskelevalle täysi-ikäiselle yksityishenkilölle (jäljempänä kuluttaja) ja huoltajan suostumuksella myös alle 18-vuotiaalle. Hyväksyessään sopimusehdot alle 18-vuotias vakuuttaa hänellä olevan huoltajan suostumus tilauksen tekemiseen.

Yritysasiakkaiden ja Naviter Oy:n välisessä kauppasopimuksessa sovelletaan Suomen kauppalakia ellei näissä sopimusehdoissa ole toisin määrätty.

Kuluttajakaupassa noudatetaan voimassa olevaa Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajansuojalainsäädäntöä. Nämä sopimusehdot eivät ole voimassa siltä osin kuin ne rajoittavat kuluttajan oikeuksia siitä mitä pakottavassa lainsäädännössä on määrätty.

Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät yritysasiakkailta vähintään yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköposti sekä yrityksen nimi, y-tunnus, postiosoite, puhelinnumero ja tarvittaessa erillinen toimitusosoite. Kuluttaja-asiakkaalta vaaditaan nimi, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite.

Toimitusaika-arviot on laadittu oletettujen varastosaldojen perusteella. Naviter Oy tai sen käyttämät toimittajat eivät ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä. Sitova kauppasopimus astuu voimaan tilauksen kirjauduttua Naviter Oy:n järjestelmään. Tilauksia saatetaan ottaa vastaan myös puhelimitse tai sähköpostitse. Näitä tilauksia koskevat samat sopimusehdot.

Tietosuoja: Asiakkaiden tiedot on tallennettu Naviter Oy:n asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen ja hoitoon. Asiakas antaa luvan pitää yhteyttä sähköpostilla, postilla, puhelimella ja tekstiviestillä. Tiedotamme asiakkaitamme tilauksista, ajankohtaisista asioista ja uusista kampanjoista. Yhteydenpito saattaa sisältää markkinointia. Naviter Oy:llä ja sen yhteistyökumppaneilla on lisäksi oikeus käsitellä ja luovuttaa rekisterissä olevia tietoja perusteltuja käyttötarkoituksia (kuten suoramarkkinointia) varten henkilötietolain (523/99) mukaisesti. Henkilötietolain mukainen rekisteriseloste on nähtävissä osoitteessa Naviter Oy, Sahaajankatu 20-22, 00880 Helsinki. Asiakas voi kieltää tietojensa käytön ja käsittelyn markkinointitarkoituksiin ja tarkistaa itseään koskevat tiedot ottamalla yhteyttä Naviter Oy:n asiakaspalveluun. Yhteydenotot on tehtävä kirjallisena ja toimitettava allekirjoitettuina osoitteeseen: Naviter Oy, Sahaajankatu 20-22, 00880 Helsinki. Naviter Oy:n Tietosuojaseloste on saatavilla sähköpostitse info@naviter.fi.

3. TUOTTEET JA HINNASTO

Kaikki hinnat tässä sopimuksessa ja verkkokaupassa ovat arvonlisäverottomia. Kaikkiin hintoihin lisätään arvonlisävero. Verkkokaupan ostosten arvonlisäverollisen kokonaishinnan ja arvonlisäveron määrän näkee kassalla. Myös ilmoitetut käteisalennukset, laskutuslisät ja toimitustavat ovat arvonlisäverottomia.

Naviter Oy myy tuotteitaan pääsääntöisesti vain jälleenmyyjille ja alan opiskelijoille.

Asiakkaan toivomuksesta valmistetuille, tilatuille tai muokatuille tuotteille ei myönnetä yksipuolista peruutusoikeutta. Peruutuksen yhteydessä tilauksesta mahdollisesti aiheutuneet kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta.

Ammattituotteita myydään kuluttajille ainoastaan yrityskaupan säännöillä. Tuotteiden tilaaja vakuuttaa hänellä olevan niiden käyttöä vaativa osaaminen.

Tuotteet ja palvelut myydään aina sellaisina kuin ne ovat. Naviter Oy pidättää oikeuden poistaa tuotteita asiakkaan tilaukselta.

4. MAKSUTAVAT

Voit maksaa verkkopankilla, luottokorteilla, laskulla tai lahjakortilla.

4.1. Paytrail

Verkkopankkimaksu on yleensä helpoin, edullisin ja paras ratkaisu kaikille.

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com

4.2. Maksukortti

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -korteilla ja Mobile Payllä.

4.3. Yrityslasku

Maksu yrityslaskulla, joka yleensä saapuu sähköpostitse. Maksuaikaa 14/30/60 päivää tilauksesta. Laskutuskulut Naviter Oy:n hinnaston mukaisesti. Maksutapa vaatii riittävää luottokelpoisuutta. Oletusmaksuehto on 14pv netto. Oletusmaksuehtoa voi muuttaa asiakaspalvelussamme.

Hinnasto:
Yrityslasku 14 pv netto - 4,03€ + alv*
Yritylasku 30 pv netto - 4,03€ + 2% + alv*
Yrityslasku 60 pv netto - 4,03€ + 5% + alv*

*Tai sopimuksen mukaan.

4.3.1. Muita ehtoja yrityslaskulle

Asiakkaan tulee viipymättä ilmoittaa nimen- ja osoitteenmuutoksistaan Naviter Oy:lle. Naviter Oy:llä on oikeus siirtää tähän sopimukseen perustuvat oikeutensa kolmannelle osapuolelle.

4.3.2. Yrityslaskujen maksuvalvonta ja perintä

Maksuvalvonta ja perintä on ulkoistettu OP Yrityspankki Oyj:lle. Saat automaattisesti maksumuistutuksen, jos laskun maksaminen on myöhässä. Muistutusmaksu on kulloisen OP Yrityspankki Oyj:n hinnaston mukainen. Viivästyskorko on 8% p.a. Lasku siirtyy automaattisesti perintään, jos sitä ei makseta muistutuksesta huolimatta. Jos sinulla on maksuvaikeuksia, niin kannattaa sopia maksusuunnitelmasta OP Yrityspankki Oyj:n kanssa hyvissä ajoin, sillä perinnästä tulee kuluja. Jo tilausvaiheessa kannattaa valita parhaiten sopiva maksuaika.

4.5. Lahjakortti

Lahjakortilla voi maksaa lisäämällä kampanjakoodin ostoskorissa tai kassalla. Lahjakorttia ei voi yhdistää toiseen lahjakorttiin tai kampanjakoodiin.

5. TOIMITUSTAVAT

Käytämme lähetysten toimittamiseen Suomen Postia. Tuotteet on hyvä tilata viikkoa ennen kuin niitä tarvitsee, jotta ne ehtivät perille. Normaaliolosuhteissa toimitukset lähtevät viimeistään 1-4 arkipäivän kuluessa ja posti kuljettaa niitä 1-2 arkipäivää eli kokonaistoimitusaika on noin 1-6 arkipäivää. Pyrimme ilmoittamaan viivästyneistä toimituksista mahdollisimman nopeasti. Poikkeuksellisista toimitusaikatauluista ilmoitamme tilausjärjestelmässä. Mikäli tilaamasi tuote on loppunut voi tilauksella olla poikkeuksellinen toimitusaika. Kesällä toimitusajoissa saattaa olla poikkeuksia.

5.1. Nouto

Nouda tuotteet tiloistamme Helsingin Herttoniemestä, Sahaajankatu 20-22 A, 00880 Helsinki. Tilaukset vähintään yksi arkipäivä ennen tuotteiden noutoa. Ilmoitamme sähköpostilla, kun tilaus noudettavissa. Noudon ajankohtaa voi myös tiedustella asiakaspalvelustamme.

5.2. Nouto postista

Nouda tilaamasi tuotteet omasta Postista. Katso noutopisteesi Postin kotisivuilta. Sinulle ilmoitetaan tekstiviestillä tai sähköpostilla paketin saapumisesta ja voit noutaa lähetyksesi postista heti saapumispäivänä klo 16 jälkeen. Lähetyksen kulkua voit seurata lähetystunnuksen perusteella. Ota henkilöllisyystodistus mukaan kun noudat lähetystä.

Maksamme toimituskulusi yli 400 € tilauksiin (alv 0%). Tai sopimuksen mukaan.

5.3. Postin kuljetus perille

Saat tilaamasi tuotteet työpaikallesi lähettämistä seuraavana arkipäivänä klo 9-14 mennessä. Mikäli sinua ei tavoiteta, voit noutaa lähetyksen lähimmästä Postista. Katso lähin noutopisteesi. Lähetyksen kulkua voit seurata lähetystunnuksen perusteella.

Maksamme toimituskulusi yli 400 € tilauksiin (alv 0%). Tai sopimuksen mukaan.

5.4. Postin kuljetus perille sovitusti

Postin kotiinkuljetus on helppo tapa vastaanottaa lähetys. Pienemmät toimitetaan haluamaasi osoitteeseen. Isommista lähetyksistä Posti sopii kanssasi toimitusajankohdan. Lähetykset toimitetaan suuremmissa kaupungeissa vastaanottajille arkisin klo 21 mennessä ja muilla alueilla klo 14 tai 17 mennessä. Lähetyksen kulkua voit seurata lähetystunnuksen perusteella.

Maksamme toimituskulusi yli 400 € tilauksiin (alv 0%). Tai sopimuksen mukaan.

5.5. Postin toimitus ulkomaille

Ulkomaan toimitukset hinnoitellaan kohdemaan ja paketin painon mukaisesti.

Verkkokaupassa myytäviä tuotteita toimitetaan ainoastaan Suomen alueelle. Jos haluat tilata tuotteita muihin maihin, ota yhteyttä asiakaspalveluun 045 672 9630 tai info@naviter.fi.

5.6. Toimituksessa rikkoutuneet lähetykset

Valitettavasti posti huolellisesta pakkaamisesta huolimatta ei aina onnistu kuljettamaan paketteja ehjänä perille. Tämän takia on hyvä jo lähetystä noudettaessa tarkistaa paketin kunto ja mahdolliset vauriot paketissa. Mikäli lähetys on vaurioitunut postin kuljetuksessa, tee heti vahinkoilmoitus postikonttoriisi. Ota myös yhteys asiakaspalveluumme, niin sovimme uuden lähetyksen toimituksesta.

6. REKLAMAATIO

Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja –ajankohdasta palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran virheestä. Naviter Oy pidättää oikeuden periä kuitin etsinnän aiheuttamat kustannukset ostajalta.

Kaikista palautuksista on aina sovittava Naviter Oy:n kanssa etukäteen. Reklamointiaika tuotteen vastaanottamisesta on 14 päivää. Viallinen tuote korvataan lahjakorttina verkkokauppaan. Naviter Oy ei korvaa palautuksesta aiheutuneita kuluja. Naviter Oy ei lunasta postiennakolla lähetettyjä palautuksia.

Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa joko sähköpostilla osoitteeseen tilaus@naviter.fi tai kirjeenä Naviter Oy, Sahaajankatu 20-22, 00880 Helsinki. Verkkosivulla on mahdollisuus jättää asiakaspalautetta tai täyttää reklamaatiolomake.

Tästä sopimuksesta mahdollisesti syntyvät erimielisyydet pyritään ensi sijassa ratkaisemaan osapuolten välisissä neuvotteluissa. Jos neuvottelut eivät johda sovinnolliseen lopputulokseen, riidan ratkaisee Helsingin käräjäoikeus.

Asiamieskuluja ei korvata.

7. VASTUUN JAKAUTUMINEN YRITYSKAUPASSA

Tuotteet ja palvelut myydään aina sellaisena kuin ne ovat. Naviter Oy ei ole vastuussa tuotteiden tai palveluiden virheestä ja/tai käytöstä aiheutuneista välillisistä tai välittömistä kuluista, eikä tulonmenetyksestä. Naviter Oy:n korvausvastuu rajoittuu aina näiden sopimusehtojen sisältöön. Tuotevirhevastuu rajoittuu mahdolliseen kauppahinnan palauttamiseen käyttöhyödyllä vähennettynä.

Naviter Oy ei ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos se kohtaa ylivoimaisen esteen, jota se ei voi kohtuudella voittaa. Naviter Oy ei ole velvollinen korvaamaan asiakkaalle ylivoimaisen esteen kohdalla asiakkaalle aiheutuvaa vahinkoa tai kustannuksia, ja on oikeutettu purkamaan sopimuksen.

Rekisteröityessään tai jättäessään tilauksen ja/tai tarjouspyynnön asiakas hyväksyy kiistattomasti Naviter Oy:n sopimusehdot. Mahdollisia asiakkaan käyttämiä hankintasopimusehtoja ei noudateta niiden ollessa ristiriidassa Naviter Oy:n sopimusehtojen kanssa.

8. Yhteystiedot
Naviter Oy
Sahaajankatu 20-22
00880 Helsinki
Puhelinnumero: 010 2080 800
Sähköposti: info@naviter.fi.